Tuesday, 11 October 2011

RESPON UNTUK GENK & CIK UNGU..

edeh..berespon ta jua banar komenku arah si genk ani..
cik ungu pun ea jua nie..hehehe..
kali ganas banar komenku tu kali ah..
miani bah tu lai maksud ku tu..ku paham jua napa kedikau atu membuat entri in b.m..untuk menarik pembaca,awu kan?

atutah kan 2K uda 'flower' mu tu..hehe..good job..

maksud ku yang banar2 ani dalam komen ku tu..
cua kita promote 'slang' sabahan dikit arah bisia ani..jangan yang luan mendalam ta..contohnya macam : 
"bah", "nda", "ndada", "sigup"..
miatu pun cukup tia tu..
bahasa komersial ka tu kali ah untuk sabahan..hehe
aku ni pun jua ramai kawan dari semenanjung..kakal jua ku betutuan melayu, tapi "bah", "nda" nya tu nda tinggal..
supaya apa?
supaya dorang dapat BELAJAR dan lebih mudah untuk mereka berkomunikasi dengan kita, dan kita ani jua pun sanang+selesa bekomunikasi arah bisia ani jua

macam bisia jua disemenanjung, guna bahasa/slang dari negeri masing2..bukannya mo "racist"..once again, bukan sebab "racist"..tapi kan promote bah tangahnya..
mun miani slang nya,ketahuan sudah dari mana..
contoh ::
dalam filem pun miatu jua..mun dalam filem nda dibuat ah, nda kita tau camna loghat kelantan(budak kelantan), loghat perak,kedah,KL, dan seumpamanya(kongsi)..dan banyak lagi la..
banarka..inda tu tangahnya?

miatu jua mun di blog..mun mau, bulih ta jua tu promote dikit2..
 mun inda, indada hal jua nih..
diri ani kan bepadah nganya..
lagipun pengisian blog hak individu/masing2..
tul x genk & ungu?
hehe..

nda jua semestinya kita ani kan bekurapak..
atu, kita2 ani nganya tu yang paham..
wakakakakk...

jangan marah a tangahnya.. :)

3 comments:

c genk bah ne said... [Reply]

Assalamualaikum..
tau ku maksud mu atu,tapi cara mu menagur atu mcm kami aniinda parnah buat mcm apa yg ko maksudkan atu..nah atu tah tangahnya..bukan kan marah..tapi cua liat dulu entri2 kami yg dulu-dlu,,
ada bah kami selit2 bahasa sabah..bukn lgsung nada..batah sudah kami buat banda ani.kami siap promote lagu negeri yang popular lagi..Kami promote lagu "tanak kampung" atu..sampai ada yang suka lagi..
c cik purple(bkn cik ungu) siap ajar urg cakap bahasa tawau lagi..

so??bukan kn marah a..inda jua baik mara,senegeri lagi kita ani,inda jua bisai,tapi kan,sebelum mo komen pedas2,tgk2 dulu entri2 kami dulu-dulu,,walaupun inda bayk tapi ttp ada bahsa sabah yang kami guna..Bah..sudah tah lai,,inda bisai bekelai.. 0-0 ok..^^

maaf pun ada terguris perasaan..kami buat entri balas, cuma mo tgk pdngan org lain ^^

ampun maaf di pohon.. ^^

Cik Purple Pinkypuff said... [Reply]

assalamualaikum tangahnya.. apa abar? ..sebenarnya kediaku ani pun sama, inda jua kan bekelai ka apa, tapi cara ko menagur dangan ku atu kurang ngam bha sampai urang semenanjung pun bulih terasa.. idih.. supan jua tu mun negeri lain meliat cara urg sabah menagur urang sendiri miatu.. bisai2 bha.. cua bawa bincang baek2.. mcm ku cakap la kan, bukan kami inda mengaku kami pranak sabah.. idih.. aku ni, siap mempromot lagu clarice sama ampal lagi dalam entri ku, parnah ku mbuat segmen pasal lagu2 negeri ani semata2 aku kan membari tau urang smenanjung sabah ni indah.. tp syg, indada sambutan.. jadi aku kan mnunjukkan nih,
aku bukan stakat bckp tambirang, nah cua kita liat..

1. http://littlequeenstory.blogspot.com/2011/04/jom-naek-private-flight-cp-pergi-sabah.html
2. http://littlequeenstory.blogspot.com/2011/05/majlis-pelancaran-hari-belia-sabah-cik.html
3. http://littlequeenstory.blogspot.com/2011/06/makanan-tradisi-majlis-perkahwinan-di.html
4. http://littlequeenstory.blogspot.com/2011/07/aku-blogger-negeri-sabah.html
5.http://littlequeenstory.blogspot.com/2011/07/segmen-cik-purple-lagu-tempatan-negeri.html

nama pun blog kan, mimang kan mengunjar pambaca... mun lugai2 syok sendiri, bek bepisbuk seja.. hahaha.. bha, miani la.. nausah tah kita mcm miani lae.. aku pun mintak maaf la kalau mambuat kita terasa.. inda ku suka bekelai ani pasal blog ani satu komuniti bha.. mcm tinggal sekampung.. liun2, tejumpa jua kan.. maap tah ar tangah.. kau pun ku maapkan jua, abis ko atu menyindir bha.. naseb ko minta maap.. hahahaha.. :P raya haji ni datang tah ke rumah, tp indada kui, kelupis tah seja..hahaha

Syahrinz said... [Reply]

walaikumsalam..
awu ta..aku pun minta maaf jua mun terganas bahasa..wakakakk
(up jua dikit traffic ku di kalamari..wakakakk)