Thursday 15 December 2011

APAKAH CINTA


Alkisah tah sepasang kekasih ani bertunang tia sudah..
Kemudian putus tia pula lagi..
Lalu berkelahi tah bisia ani..bini2 ani yang kan putus..


Boy  : napa ko kan putus ani kian..kan kawin jua ni sda..

Girl  : Aku sda ada lelaki lain..

Boy  : kenapa miatu kian?apa salahku..

Girl  : Kau ani nda beusin ! malar menjual burger..nda jua pandai beusin..

Boy  : jadi lelaki yang ko jumpa tu kaya tah? Baik sangat ka ia tu?

Girl  : awu dih ! kaya hantap ! hensem ta jua lagi..puas hati mun kan dijadikan laki! Mun harapkan ko ani  bah..sebulan ntah berapa nganya pendapatan mu atu..mun time kita berkapel biani, ok ta..mun sda ada anak, perasaan ku, guling2 jua ko tu..last2 anak2 pun nda ketentuan jadinya..nda ku mahu miatu eh..

Boy  : tapi, aku sayingkan ko..aku setia!

Girl  : awu dih..setia, tapi nda beusin, ndada guna jua setia..dangan ani kan hidup..bukan kan mati ! dangan becinta dan bekahwin ani pun untuk meneruskan hidup..bukannya untuk menamatkan riwayat hidup!

Boy  : Aku boleh berusaha..

Girl  : nda cukup usahamu tu liau..mun banar2 kau ani berusaha bah..kaya suda pakah kau ani skarang.. banar inda?

Boy  : bagilah aku sedikit masa lagi..

Girl  : masa untuk apa? Tunggu ko kaya? Awu..3 tahun menjual burger..ku liat, miatu nganya usin mu atu nda pandai bertambah..kakal jua bermotor.. nda ku mau lagi eh buang masa..menunggu sesuatu yang nda pasti..bagus mengambil sesuatu yang pasti! Terjamin! Long term! Gud bye !!


The End
 
Dalam situasi miani, siapa ta kunun yang patut di salahkan?


0 comments: